infakt__frame.jpgPruga Beograd-Bar duga oko 470 kilometara vapi za obnovom. Za kompletan remont, sanaciju pojedinih delova pruge i ukidanje laganih vožnji, potrebno više od 200 miliona evra, i oko tri godine rada. Izgrađena pre 34 godine, oko 470 kilometara duga, pruga Beograd-Bar vapi za rekonstrukcijom. U poslednjoj deceniji, saobraćaj na njoj je daleko ispod svojevremeno projektovanih 100 kilometara na sat, pa su putovanja duža, kašnjenja česta, a putnika sve manje.

Za kompletan remont, sanaciju pojedinih delova pruge i ukidanje laganih vožnji, potrebno je više od 200 miliona evra, i oko tri godine rada.

Režim saobraćaja od Beograda do Bijelog polja, koji nalaže više od 30 laganih vožnji, sa propisanim brzinama od 10-50 kilometara na sat, najbolje govori o neophodnosti hitne sanacije.

Barskom prugom nekada se godišnje prevozilo po milion putnika, i na hiljade tona tereta. Sada je sano brzim prugama zamenjen željom da se ne kasni suviše, broj putnika drastično smanjen, a trajanje putovanja gotovo duplirano.

Barskom prugom sada saobraća 20 vozova dnevno, tokom letnje sezone 26. Sporost, zbog koje je, u šali, porede sa muzejskom “Šarganskomosmicom”, rezultat je njene dotrajalosti, još nerealizovane sanacije iprevashodne obaveze da saobraćaj bude bezbedan.

Svojevremeno ponos, saobraćajno i graditeljski najkompleksnija u Evropi, barska pruga, bez obzira na stanje, ima strateški značaj i za Srbiju i za Crnu Goru.

Uprkos svemu, u barsku prugu, od izgradnje, 1976. godine do sada nije bilo sveobuhvatnijih i ozbiljnijih ulaganja. Sada bi to trebalo da bude zajednički poduhvat srpskih i crnogorskih železnica.

U ovom trenutku izbori finansiranja nisu definisani, ali najbliži realizaciji su dogovori i zainteresovanost italijanske vlade da podrži modernizaciju pruge s jedne strane, a s druge strane jedna od stavki u protokolu u okviru pregovora o ruskom državnom kreditu je i barska pruga”, rekao je direktor “Medija centra Železnice Srbije” Nenad Stanisavljević.

Putovanje ovom prugom biće izbor onih koji ne žure, ili onih koji drugu mogućnost nemaju. Od Beograda do Bara, kroz 254 tunela ipreko 234 mosta, i po petnaest sati putovanja.

Prikaži još ovjava iz Društvo

Оstаvitе оdgоvоr

Vаšа аdrеsа е-pоštе nеćе biti оbјаvljеnа.

Pročitajte još

TA „Vaskršnji susreti planinara Srbije“

Prema kalendaru akcija PS Srbije PSD „Magleš “ iz Valjeva Vas poziva na Tradicionalnu akci…