Četrnaesti februar je dan kada se u pravoslavlju proslavlja Sveti Trifun, kod katolika Sveti Valentin (Valentinovo), dok oni koji vole da kupuju slave Dan zaljubljenih.
Tog dana je dobro poseći jedan čokot vinove loze, a potom zaliti vinom kako bi vinska godina pred nama bila berićetna, a vino dobro. Postoji verovanje da posle ovog dana zima polako počinje da bude blaža, pošto Sveti Trifun na svoj praznik pobode ugarak u zemlju i sneg počne da se topi, što nam govori da je buđenje prirode na samom pragu, a sve u susret Sretenju.
Svetog Trifuna slave mnogobrojni esnafi poput vinogradara, gostioničara, vinski viteški redovi.
Katolička crkva obeležava Svetog Valentina kada i pravoslavna crkva obeležava Svetog Trifuna. Slavimo dva sveca istog dana. I katolička crkva proslavlja Svetog Trifuna 10. novembra, dok pravoslavna crkva takođe slavi Svetog Valentina 12. avgusta.
Dan zaljubljenih komercijalni praznik
Ovaj globalni fenomen kao i svi praznici koji za cilj imaju potrošačku aktivnost tako i Dan zaljubljenih ima svoje aktivnosti i odabir poklona koji ukazuju na ljubav, kao što je cveće u crvenoj ili roze boji, sve što ima oblik srca (kolač, torta), čokoladna bombonjera, romantično putovanje, parfemi, izlazak na posebnu večeru sa bocom vina, odlazak u SPA centar.
Svakako da obeležavanjem i slavljenjem Dana zaljubljenih raste profit tog dana, baš onako kako nam to potrošačka kultura nameće.