infakt__frame.jpgIako je poslednjih godina mnogo učinjeno na podizanju kvaliteta zdravstvenih usluga, još uvek je veliki broj pacijenata nezadovoljan. Pre nekoliko godina uvedena je institucija pacijentovog pravnog zastupnika, popularno nazvanog pacijentov advokat, kojeg mora da ima svaka zdravstvena ustanova. Pacijenti koji smatraju da je povređeno ili ugroženo njihovo zakonom garantovano pravo, mogu se obratiti pismenim putem Zaštitniku prava pacijenata.

Zaštitnik je nadležan za davanje pravnih saveta, rešavanje eventualnih nesporazuma i ocenu osnovanosti podnetog prigovora u roku od 5 dana.

Pacijenti se uglavnom žale na vreme čekanja, na nekorektno ponašanje zdravstvenih radnika i na kvalitet zdravstvenih usluga.

Zaštitnik prava pacijenata ne evidentira anonimne prigovore. Na prigovor koji je podneo pacijent ili član porodice odgovor se dostavlja u roku od 5 dana kao: pravni savet, mišljenje ili obaveštenje o suštini i obimu konkretnog pacijentovog prava
Ako je zaštitnik svojim posredovanjem ispravio konstatovanu grešku ili propust, time sprečio štetne posledice ili ugrožavanje prava pacijenta – to se konstatuje u odgovoru na prigovor.
Pacijent nezadovoljan odgovorom na prigovor, može se obratiti Ministarstvu zdravlja Republike Srbije.

Prikaži još ovjava iz Zdravlje

Оstаvitе оdgоvоr

Vаšа аdrеsа е-pоštе nеćе biti оbјаvljеnа.

Pročitajte još

Od lečenja do rođenja beba

U ovo vreme kada se po demografskoj slici koja je katastrofalna u Srbiji, gde smo posle Dr…