kokteli.jpgZaštita potrošača u Republici Srbiji je jedan od njenih prioriteta u procesu kompletiranja institucionalnog i pravnog ambijenta moderne tržišne privrede. Centar za zaštitu potrošača Valjevo, organizovao je danas sastanak sa predsednikom opštine Valjevo Jovanom Tomićem u cilju prezentovanja mesta i uloge Nacionalne organizacije potrošača Srbije, Ministarstva trgovine, turizma i usluga i Centra za zaštitu potrošača Valjevo i uloge lokalne zajednice u primeni Zakona o zaštiti potrošača Republike Srbije. Prema rečima Mladena Radovića, načelnika odeljenja za cene i zaštitu potrošača u Ministarstvu trgovine, turizma i usluga, u pripremi je i Nacionalni program zaštite potrošača Srbije od 2007-2012.god.

Današnji nivo razvijenosti zaštite potrošača u Republici Srbiji i ocena stanja u oblasti zaštite potrošača u Republici Srbiji može se sagledati kroz jednogodišnju primenu Zakona o zaštiti potrošača. U praksi još uvek ima problema i nesnalaženja u primeni Zakona o zaštiti potrošača. Najveći broj pitanja od strane potrošača odnose se na neisticanje ili nepravilno isticanje cena na proizvode, na neizdavanje računa, na isprave koje prate proizvode, rasprodaje robe suprotno propisima, na reklamacije proizvoda i usluga, na način obračuna cena telekomunikacijskih usluga, elektroenergije, usluga kablovske televizije i na kvalitet obavljenih usluga. Zatim neutvrđeni kriterijumi tenderske dodele projekata i finansijskih sredstava organizacijama potrošača ili čak odsustvo takve prakse, nepotpune saradnje i izgradnja partnerstva između vladinog i nevladinog sektora u oblasti zaštite potrošača u skladu sa zadacima Zakona o zaštiti potrošača i nerešeno pitanje finansiranja javnog delovanja organizacija potrošača.

Informisanje potrošača je jedno od osnovnih prava zaštite potrošača u EU. Iako su ovim Zakonom o zaštiti potrošača, kao i Zakonom o oglašavanju stvorene osnove za potpuno i tačno informisanje o proizvodu ili uslugama, ono je sa aspekta zaštite potrošača još na početku i nezadovoljavajuće.

Nacionalnim programom zaštite potrošača Srbije za period 2007-2012. godine određeni su okviri prioriteta državne politike na području zaštite potrošača u narednih pet godina, kao jednog od uslova za članstvo u Evropskoj uniji. Čitav proces zavisiće od spremnosti svih ključnih sektora da obezbedi kritičnu masu osposobljenosti državnih resora za proces prilagođavanja standardima Evropske Unije preko obrazovanja ljudskih potencijala u državnoj upravi i pravosuđu, ali i od sposobnosti nevladinog sektora da postane odgovorni partner u procesu pretvaranja nacionalnog tržišta u deo jedinstvenog evropskog privrednog prostora.
U svakom slučaju, koordinacija sa zakonodavnom praksom EU, međunarodnim organizacijama potrošača i pomno praćenje tendencija na sopstvenom nacionalnom tržištu jedini su osnov za sticanje legitimnosti i ostvarivanje uticaja u daljem razvoju sistema zaštite prava potrošača.
U budžetu Republike Srbije za 2007. godinu, koji se odnosi na Ministarstvo trgovine, turizma i usluga, za aktivnosti sprovođenja Nacionalnog programa zaštite potrošača Srbije za period 2007-2012. godine predviđa se iznos iznos od 250.000.00 evra.

Prikaži još ovjava iz Društvo

Оstаvitе оdgоvоr

Vаšа аdrеsа е-pоštе nеćе biti оbјаvljеnа.

Pročitajte još

TA „Vaskršnji susreti planinara Srbije“

Prema kalendaru akcija PS Srbije PSD „Magleš “ iz Valjeva Vas poziva na Tradicionalnu akci…