JKP “Vidrak” povećalo je cene svojih usluga od 100 do 200 odsto zavisno od veličine stana ili kuće, saopštili su odbornici Koalicije sVAnuće na konferenciji za novinare. Troškovi prevoza i deponovanja komunalnog otpada nisu oko 22 miliona dinara mesečno, jer zvanični podaci pokazuju da količina otpada u prethodnih šest meseci nije prelazila 2.500 tona, zbog čega stvarni troškovi ne bi trebalo da budu veći od 14,7 miliona dinara. Zbog toga će odbornici Koalicija “Svanuće” podneti zahtev za održavanje vanredne sednice Skupštine kako bi se donela odluka o korekciji cena i povraćajaju novca građanima koje je JKP “Vidrak oprihodovao neopravdano visokim poskupljenjem usluga, kažu u Koaliciji.
Kako je pojasnio odbornik Gordan Milosavljević, JKP Vidrak je u kalkulaciji za povećanje cena računao na 3500 tona otpada mesečeno, a da zvanični podaci pokazuju da je u period od 1. marta do 31. avgusta 2025. godina količina otpada koja je odvezena na deponiju “Srem Mačva” ne prelazi 2.500 tona.“To znači da bi troškovi Vidraka za deponovanje i prevoz komunalnog otpada na deponiju “Srem Mačva” iznosili: deponovanje – 2.500t x 3.068 din./t = 7.670.000 dinara i prevoz – 2.500t x 2.800 din./t = 7.000.000 dinara. Ukupno 14.670.000 dinara, a u ovaj obračun nije uračunat otad iz preduzeća i ustanova jer JKP Vidrak nema podatke.”
Milosavljević je dodao i da kada se uporedi iznos od 22.041.831,68 dinara, na osnovu koga je uvećana cena usluga Vidraka sa stvarnim troškovima od 14.670.000 dinara, dolazi se do razlike od oko 7,3 miliona dinara koje će preduzeće svakog meseca od 1. avgusta, neopravdano prihodovati od građana Valjeva.“Cena deponovanja otpada od aprila do avgusta nije prelazila 8 miliona dinara, što je manje od 10,74 miliona koliko je ukalkulisao “Vidrak” u povećenje cene usluga građanima. Do avgusta meseca, troškove prevoza snosio je grad, a obaveza preduzeća je bila da to finansira od septembra, što znači da finansijska obaveza oko prevoza za Vidrak počinje od septembra meseca, a ne od avgusta. Kako je novi cenovnik počeo da se primenjuje za avgustovske račune, to znači da će Vidrak imati prihod od oko 22 miliona dinara, a da u avgustu mesecu nije imao nikakve troškove po osnovu prevoza i deponovanja otpada jer je grad platio prevoz i deponovanje otpada kroz subvenciju Vidraku.”
Odbornik Željko Trifunović rekao je da je potpuno neopravdano da se toliki novac uzima iz džepova građana i da oni to moraju da znaju. „Oni planiraju ili su već prihodovali najmanje 22 miliona dinara. To je pod pretpostavkom da ništa nisu naplatili od privrede i ustanova. Dakle, taj iznos je verovatno bliži 30 miliona dinara samo za avgust mesec. Ukoliko bi se nastavila ova situacija sa ovakvim računima, već u septembru će oprihodovati preko 7 miliona dinara, i to potpuno neopravdano, za troškove koji uopšte ne postoje. Plus, tu su i troškovi koji će biti naplaćeni od privrede i ustanova, a o tome nam nisu dostavljeni podaci. To sigurno nosi još određeni iznos. Dakle, već govorimo o skoro 40 miliona dinara koje su, potpuno neopravdano, uzeli iz džepa građana Valjeva. Ljudi moraju da znaju za ovo. Mi ćemo insistirati da se taj novac vrati građanima. Ukoliko ne žele da nastave sa kršenjem zakonskih propisa, treba da prihvate našu inicijativu za zakazivanje sednice, a zatim i predlog realne kalkulacije, kako bi računi bili svedeni na nivo koji je zaista potreban da preduzeće funkcioniše.”


