Oko 70 odsto korisnika platnih kartica u Srbiji nabavlja robu i usluge putem interneta, a odeća i obuća su artikli koji se najviše kupuju onlajn (65 odsto), pokazalo je regionalno istraživanje koje je spovela kompanija Visa u okviru kampanje „U korak sa digitalnom budućnošću.“

Račune za komunalije putem interneta plaća njih 37 odsto, a po 31 odsto nabavlja male kućne aparate i kozmetiku i preparate za negu lepote.

Više od dve trećine navelo je da bi ih besplatna isporuka podstakla da u budućnosti više kupuju preko interneta.

Kao glavne razloge za onlajn trgovinu kupci ističu uštedu vremena, sigurnost, brzinu, uštedu novca i praktičnost, veliki izbor, zatim činjenicu da za kratko vreme mogu da nađu i uporede razne ponude.

Oko 76 odsto potrošača najčešće koristi pametni telefon za onlajn kupovinu, a u kompaniji Visa kažu da je epidemija virusa Kovid-19 ubrzala digitalnu transformaciju širom sveta, a da građani Srbije slede ovaj trend i prelaze na trgovinu koja je digitalne prirode, jer žele da namirnice i drugu robu kupuju na brz i bezbedan način.

Rezulati istraživanja koje je sprovedeno tokom maja, na uzorku od po 500 korisnika kartica u zemljama iz regiona, starosti od 18 do 55 godina, pokazali su da najbolje rezultate po pitanju e-trgovine u regionu beleži Severna Makedonija, gde čak 90 odsto građana kupuje putem interneta.

U Bosni i Hercegovini takođe raste interesovanje za veb prodavnice, budući da se 56 odsto ispitanika opredelilo za ovaj oblik nabavke, dok je u Albaniji to 59 odsto, a u Crnoj Gori svaki drugi građanin.

Prikaži još ovjava iz Društvo

Оstаvitе оdgоvоr

Vаšа аdrеsа е-pоštе nеćе biti оbјаvljеnа. Nеоphоdnа pоljа su оznаčеnа *

Pročitajte još

Kupališna sezona na bazenima u selu Mionici odvija se uz poštovanje svih mera zaštite

Кupališna sezona na otvorenim bazenima u Pribarama Selu Mionici kojima upravlja Sportski c…